Er du på jagt efter det helt rigtige PR-bureau? Der er flere fordele ved at vælge ét med erfaring på det internationale marked. Her giver vi dig en kort guide til PR-feltet og et par gode grunde til at vælge Discus Communications, næste gang du har brug for hjælp til at markedsføre din virksomhed.
Hvad er PR?
PR er oprindeligt en engelsk forkortelse for ”Public Relations”. Begrebet dækker over alt dét, man gør, når man spreder information fra organisationer eller individer til den brede offentlighed. PR er en kommunikationspræget praksis, som blandt andet omfatter markedsanalyser og etableringen af en virtuel tilstedeværelse på for eksempel de sociale digitale platforme. Viden om medieverdenen er dermed essentielt, når man har at gøre med PR.
Hvorfor PR?
Det er vigtigt at kunne skelne mellem at drive en forretning og at markedsføre samme forretning. De to praksisser kræver nemlig meget forskellige egenskaber. Ingen forretning kan overleve, hvis folk ikke ved, at den eksisterer – og det er her, PR kommer ind i billedet.
For det første har dygtige PR-folk egenskaben til at markedsføre din forretning, så den fremstår professionel og troværdig. Dette er helt essentielt, hvis du ønsker at få forretningen til at fungere.
For det andet kan succesfuld PR ændre den måde, folk opfatter din forretning på. Med den rette markedsføring vil du hurtigt opleve en stigning i både kundeantal og salg og hermed også i profit.
For det tredje kan PR etablere en stærk tilstedeværelse online. Nutidens PR-folk er eksperter i virtuelle medier, og de ved, at det er hér, du kan finde potentielle kunder og forstærke relationerne til dine nuværende kunder.
Om Discus Communications
Discus Communications (PR Agency Copenhagen) har mere end 30 års erfaring med PR. Virksomheden har altid arbejdet bredt på tværs af Norden, og dertil har de gennem tiden beskæftiget sig med PR for virksomheder i alle former og størrelser. Discus Communications’ samarbejdspartnere omfatter nogle af de mest anerkendte virksomheder i både Sverige, Norge, Finland og Danmark. Dog behøver du kun at forholde dig til selve Discus Communications, hvis du hyrer dette bureau til at varetage den PR-prægede del af din virksomhed.
Hvorfor vælge Dicus Communications?
Discus Communications arbejder ud fra en overbevisning om, at PR altid vil afhænge af de potentielle kunders kultur og nationalitet. Dette gælder naturligvis også for de nordiske lande. På Discus Communications’ hjemmeside påpeges det således blandt andet, at du skal være opmærksom på, hvordan de nordiske lande adskiller sig fra hinanden, når du markedsfører din virksomhed. De nordiske lande har meget til fælles, men de har også forskellige sprog, forskellige kulturer og meget forskellige tilgange til PR. Hvad der synes passende i det ene land, kan ende med at provokere kunderne i det andet land.
Vælger du Discus Communications, slipper du for selv at sætte dig ind i alt dét, der er PR-relateret. Deres professionalisme, erfaring og lettilgængelige servicecenter gør, at dette bureau er blandt de ypperste nordiske PR-bureauer. Uanset dit behov vil du med garanti hurtigt kunne se fremgang i din virksomhed, hvis du hyrer Discus Communications