Uanset om man er en mindre eller større virksomhed med en tilstedeværelse på nettet, så er det utroligt vigtigt at man formår at skabe så meget leadgenerering som overhovedet muligt. Leadgenerering er på mange måder et område som især nye virksomheder kæmper en hård kamp om at mestre. Heldigvis findes der et par skudsikre metoder til at danne mere leadgenerering til en virksomhed – og endda hurtigt. Hemmeligheden er nu afsløret.
Brug Facebook til annoncer
Leadgenerering og Facebook har i mange år gået hånd i hånd, og er stadig nok den bedste måde at skabe ekstra leadgenerering. Dog er de mest effektive Facebook annoncer er desværre ikke gratis. Alligevel vælger mange virksomheder alligevel at investere noget af deres budget på Facebook leadgenerering. Ved at betale får man nemlig mulighed for at målrette ens annoncer i en langt højere grad end gratis annoncer. F.eks. kan man målrette ens leadgenerering i forhold til folks geografiske placering, interesseområder såvel som deres fødselsdato. For at få den bedste leadgenerering på Facebook, så bør du følge disse grundlæggende regler:
- Sørg for at dit indhold svarer til det annoncerede: hvis der ikke er god sammenhæng mellem de to, så vil folk hurtigt klikke sig videre.
- Vær bevidst om din annonces farver: vælg farver, der komplimenterer Facebooks layout. Du skal med andre ord holde dig væk fra F.eks. en ”Facebook-blå”.
- Bliv ekspert på CPM (Cost Per Impressions) og CPC (Cost Per Click), og lær at kende den ene fra den anden. Dette kan læses på Facebooks hjemmeside.
Den brugertilpassede e-mail
Leadgenerering, hvor man sender en personlig e-mail til potentielle kunder vil ofte kunne drive rigtig mange kunder til en virksomhed. Man skal dog sørge for, at ens e-mail er brugertilpasset til den enkelte modtager – ellers vil det ikke være nær så effektivt. Hav disse tip i baghovedet næste gang der sendes en e-mail til kunderne:
- Sørg for at din e-mail indeholder vedkommendes navn. Dette lille trick gør faktisk en verden til forskel.
- Spor dine e-mails. Succesfuld leadgenerering er lig med sporing af e-mails. Ved at spore kan du se hvor mange der åbner e-mailen, og derefter hvor mange der klikker videre. Herefter kan du så sammenligne dine statistikker med resten af branchen, og så rette til efter behov. Hvis der er mere end ét link i din e-mail, så bør du også spore hvilket af linkene, der klikkes på. Tilpas derefter dine links i overensstemmelser hermed.
Partnerskaber med andre virksomheder
For de små virksomheder vil en god metode være, at samarbejde med andre små virksomheder. Dette gøres via henvisninger (Referrals), hvor man placerer en annonce fra partnervirksomheden på ens hjemmeside – der ligeledes gør det samme med din annonce. På denne måde danner man faktisk indtægt for ens virksomhed, hver gang en bruger klikker på partnervirksomhedens annonce. Når der klikkes, så modtager man nemlig en procentdel af den andens indtægt – og selvfølgelig omvendt. Denne sidste metode er de seneste år virkelig blevet rigtig populær, og er blot endnu en strategi til at danne mere leadgenerering for en virksomhed.