Merchandise der brander din virksomhed

Godt design er god strategi


Først og fremmest skal du have et flot og fængende logo, som du kan bruge som dit firmas merchandise. Det er også vigtigt, at dit merchandise bliver designet lækkert. Hvis du skal have dit brand ud i verden, er den bedste måde at distribuere det igennem brugsprodukter af god kvalitet. Dem vil dine kunder, konferencedeltagere eller medarbejder tage med ud i verden.

Udover logoet skal du tænke over, hvordan du gerne vil brande din virksomhed igennem dit merchandise, og hvad dit budget er. Det kan godt betale sig at investere i merchandise af god kvalitet, f.eks. få en personlig powerbank. Den form for merchandise kan genbruges, og der er en stigende tendens til, at virksomheder gerne vil brande sig miljøvenligt. Det viser forbrugeren, at man er mere end blot en virksomhed: man er en ansvarlig virksomhed.

Trendy og miljøvenlig

To af de hotteste trends indenfor merchandise til branding af virksomheder er powerbanks og stofnet. I takt med at forbrugerne er blevet mere miljøbevidste, er de begyndt at bruge genbrugelige stofnet i stedet for engangsplastikposer på indkøbsturen. Stofnettet er en unik mulighed for at brande din virksomhed med merchandise, der både viser at I er en virksomhed med en grøn profil, og en virksomhed der spotter trends. Det bedste er næsten, at forbrugerne selv spreder budskabet om jeres virksomhed til alle de møder på gaden, i transportmidler og i selve butikken. Ved at benytte et lækkert stofnet som merchandise for din virksomhed tager I et almindeligt produkt og giver det ny værdi for både jeres kunder og for jeres brand.

Powerbank eller vandflaske

 

I forbindelse med konferencer er to af de mest populære varer til branding af virksomheder en personlig powerbank og vandflasker. Vandflasker er synlige, fordi du enten har dem foran dig ved bordet under konferencen, eller fordi du har dem med rundt. Hvis du vil sikre en fortsat branding af din virksomhed, kan du vælge drikkedunke, fordi du på den måde sikrer, at konferencedeltagerne tager dit merchandise med sig ud i verden. De vil endda føle sig heldige, fordi de fik en god drikkedunk gratis. Mange virksomheder giver også deres medarbejdere en powerbank, fordi de automatisk tager dem med hjem og benytter dem i en lang række sammenhænge og dermed rammer nye målgrupper.

Klassikeren

 

Der er også nogle klassikere, vi ikke skal glemme. Kuglepennen er en af de mest brugte former for merchandise til branding, og det er fordi det virker at brande sig ved hjælp af kuglepenne. Hvis der er gratis kuglepenne i en hvilken som helst forbindelse, vil de fleste mennesker tage en eller flere med hjem. Kuglepennen har det forunderlige liv, at der næsten altid er nogen som låner kuglepennen og tager den med videre ud i verden. På den måde når en enkelt kuglepen ud til mange potentielle kunder. Derfor skal din virksomhed altid have kuglepenne blandt sit merchandise. En kuglepen er aldrig penge ud af vinduet.

Powerbanken, stofposen, vandflasken og kuglepennen er alle fire eksempler på, hvordan din virksomhed kan tage almindelige produkter og omdanne dem til værdifuld merchandise til at brande din virksomhed.

Til den søde tand

Har du et kontor eller praksis med venteværelse eller lignende, kan det være en god ide at have lidt til den søde tang, mens kunderne venter. Får du lavet slik med logo og tryk er det en fed lille ekstra marketing gimmick, som samtidig smager godt.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *